top of page
Αναζήτηση

ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ 26 Μαίου 2024 Συνέντευξη ΝΤΙΝΟΣ ΤΑΝΙΤΗΣ



Λόγω της επερχόμενης παρουσία σας στο φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 26 Μαΐου 2024, στο Rockwood, απέναντι από το Αρχαιολογικό μουσείο, αποφασίσαμε να σας πάρουμε μια συνέντευξη για να σας γνωρίσουν καλύτερα οι φίλοι που θα παρευρεθούν στο φεστιβάλ.

Υπήρξαν κάποιες συγκεκριμένες εμπειρίες ή επιρροές στη ζωή σας που σας οδήγησαν να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;

Απάντηση:

Ίσως όλα ξεκίνησαν από τα παιδικά χρόνια, που δεν υπήρχε τηλεόραση στο σπίτι ως τα 15 μου. Έπρεπε να διαβάζω ότι έντυπο έπεφτε στα χέρια μου για να περνούν οι ώρες. Τα εύρισκα πεταμένα σε πολλά συγκεκριμένα σημεία στους δρόμους ή τα άρπαζα επιτήδεια από περίπτερα της εποχής, ελάχιστα αγόρασα μόνο όταν δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Στα σχολεία μετά (έχω περάσει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από νήπιο μέχρι μεταπτυχιακά κι άλλα) διαπίστωσα πως μπορούσα εύκολα να γράψω οποιοδήποτε θέμα έβαζαν στην έκθεση με όσα ήξερα, διάβαζα, άκουγα, βίωνα και πρόσθετα και την προσωπική μου γνώμη. Γέμιζα όσες σελίδες χρειάζονταν, μέχρι να εκφράσω αυτά που θέλω γραπτώς, με λεπτομέρειες που μου έρχονταν εύκολα στο μυαλό όποτε έπρεπε.

Δεν αναγνωρίζονταν από την αρχή αυτό από τους δασκάλους και καθηγητές, μόνο στο λύκειο έφτασαν οι εκθέσεις μου να γίνονται υπόδειγμα για όλη την τάξη κι όχι μόνο, από διορατικές νεαρές φιλόλογους που τότε πρωτοδιορίζονταν.

Εκείνα τα χρόνια κατάλαβα πως έχει και η δική μου ζωή πράγματα που θέλω να τα κάνω γνωστά στους ανθρώπους,. Ιστορίες προσωπικές ή αλλονών που έβλεπα, ιστορίες πραγματικές ή φαντασίας, άσχετα αν τους ενδιαφέρουν, τους αρέσουν ή όχι. Αμέτρητες τέτοιες υπάρχουνε εκεί έξω, γιατί όχι και οι δικές μου; Πως εγώ αντιλαμβάνομαι τα πράγματα...

Για μια μεγάλη χρονική περίοδο από το 2007 ως το 2018 υπήρξα και blogger, γράφοντας και σχολιάζοντας θέματα της επικαιρότητας. Ήμουν δημοφιλής σε κάμποσο κοινό, που με διάβαζε δωρεάν. Μετά την περίοδο αυτή επικεντρώθηκα σοβαρά στην συγγραφή των δικών μου βιβλίων.

Πώς μοιάζει η ρουτίνα συγγραφής σας; Έχετε κάποια συγκεκριμένα τελετουργικά ή συνήθειες που σας βοηθούν να παραμείνετε παραγωγικός;

Απάντηση:

Αν με παρακινεί ένα θέμα, μαζεύω όσα ξέρω για αυτό και τα βάζω σε μια σειρά να σχηματίσουν την πρώτη πλοκή. Φαντάζομαι το τέλος που θέλω να έχει το έργο αυτό και μετά σταδιακά γράφω παραγράφους στη σειρά ή σκόρπιες κάποιες φορές, ώσπου να ολοκληρώσω το κείμενο που δίνει την πλήρη εικόνα που θέλω. Υπάρχει μια τεχνική στην συγγραφή γενικά, δεν είναι όλα έμπνευση. Στην πορεία έρχονται συχνά δημιουργικές ιδέες δεν ξέρω από που, μέσα μου, που με καθοδηγούν σε δράση και ανατροπές. Αργότερα μπορεί να εμπλουτίσω εκείνο το πρώτο κείμενο, με κάτι ακόμη, που θα μου έρθει όταν το ξαναδώ. Όταν τελειώνω ένα βιβλίο, παύει απότομα και αυτή η έκλυση ιδεών σχετικά με το θέμα του και δεν επανέρχεται. Άμα ξέρω τι να γράψω, γράφω 1000 λέξεις τη μέρα, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Τις μέρες που δεν γνωρίζω τι να γράψω, δεν το κάνω. Όταν μπορώ συνεχίζω!

Ποιες είναι οι λογοτεχνικές σας επιρροές και πώς έχουν διαμορφώσει τη δουλειά σας;

Απάντηση:

Δεν θα έλεγα πως υπάρχει κάποιος συγγραφέας που μου αρέσει ιδιαίτερα. Έχω διαβάσει πολλά βιβλία κι έχω δει ακόμη περισσότερες ταινίες βασισμένες σε βιβλία που πέρασαν στη μεγάλη ή την μικρή οθόνη.

Πέρα από λογοτεχνία, έχω περάσει χιλιάδες ώρες διαβάζοντας τα πάντα από 8 χρονών που μπορούσα να το κάνω άνετα. Από τον μικρό ήρωα και τον μικρό σερίφη, τη μάσκα, τα εβδομαδιαία μίκυ μάους και τα μπλέκ, ζαγκόρ, όμπραξ, μάχη, κράνος, πόλεμος, που κυκλοφορούσαν. Κόμιξ φαντασίας ή εκείνα τα πονηρά για μεγάλους. Τα τολμηρά ερωτικά περιοδικά της εποχής της νιότης μου, όλες τις εφημερίδες από το 1980 μέχρι το 2012 που κλείσανε (οι σημερινές απλά δεν συγκρίνονται), ξεφύλλιζα όλα τα περιοδικά ακόμη και τα γυναικεία, άλλα βιβλία επιστημονικά, τεχνικά, εφαρμοσμένης ψυχολογίας, αυτοβελτίωσης κι ότι άλλο ξεχνώ τώρα. Ότι μαθαίνω, διαβάζω, ακούω, βλέπω, ανακαλύπτεται, ως σήμερα.

Όλα τα παραπάνω συνυπάρχουν στον εγκέφαλο μου, τα σημαντικότερα χαράχτηκαν στη μνήμη μου και ανατρέχω σε κάποιες θύμισες όταν χρειαστώ. Μακάρι να μπορούσα να ανακαλέσω τις αμυδρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά κι έχουν ξεφτίσει με τα χρόνια, θα είχα υλικό δουλειάς για πολλά έργα!


Ποιες άλλες μορφές τέχνης ή μέσα (μουσική, κινηματογράφος, εικαστικές τέχνες) εμπνέουν τη γραφή σας;

Απάντηση:

Έμπνευση είναι η κατάσταση εκείνη που διεγείρεται κάποιος/α νοερά και συναισθηματικά από κάτι που τον/την ενθουσιάζει τόσο, που να τον/την κάνει δημιουργικό/ή. Και αυτή η δημιουργικότητα δεν περιορίζεται στη συγγραφή ή την ποίηση, μπορεί να διοχετευτεί σε κάθε άλλη τέχνη, επιστήμη, επιχείρηση, δουλειά, υπηρεσία, όπου θέλει και μπορεί. Έχει να κάνει με το πάθος που αναπτύσσεται σταδιακά, πολύ γρήγορα φουντώνει και μας παρακινεί να ξεκινήσουμε, να συνεχίσουμε, να υπερβαίνουμε τα όποια εμπόδια που συναντούμε και να ολοκληρώσουμε επιτυχώς αυτό που αρχίσαμε. Να ξεπερνούμε περιορισμούς, ανασφάλειες, δικαιολογίες, χωρίς να εγκαταλείπουμε, μέχρι να υλοποιηθεί ο στόχος μας. Και μέσα από όλη αυτή την πορεία να αναπτυχθούμε και να εξελιχτούμε. Μπορούμε να εμπνευστούμε εμείς, ή να αποτελέσουμε πηγή έμπνευσης για άλλους που θα μας ακολουθήσουν.

Έμπνευση αντλώ από παντού, μου έρχονται ιδέες σε μακρινές μοναχικές βόλτες στην πόλη ή σε ανοιχτό ορίζοντα, στη διάρκεια βαριάς άσκησης power building, ενώ παρακολουθώ μια εκδήλωση ή μια συναυλία, όταν βλέπω μια ταινία, από κάτι που θα δω, θα ακούσω στον δρόμο ή θα διαβάσω γραμμένο σε κάποιον τοίχο, ένα έξυπνο σχόλιο που είναι γραμμένο στο facebook, ενώ κοιμάμαι και ξυπνώ, μα όχι όμως ενώ σκέφτομαι επί τούτου. Κάποια από τα παραπάνω θα γίνουν κεφάλαια, παράγραφοι, φράσεις, αναφορές σε επόμενα έργα μου ή τα έχετε ήδη διαβάσει στα τωρινά! Έχω μαζί μου ένα καλό στυλό για να σημειώνω σε χαρτάκια που βρίσκω κείνη τη στιγμή χάμω. Στον υπολογιστή μου υπάρχει ένα σημαντικό αρχείο έμπνευσης με αυτά, που ανατρέχω όποτε θέλω να αναφερθώ σε τέτοια.

Πώς επηρεάζουν οι προσωπικές σας εμπειρίες τους χαρακτήρες και τα σκηνικά στις ιστορίες σας;

Απάντηση:

Εγώ αρέσκομαι κι επιδιώκω να βάζω παραστατικές εικόνες από προσωπικές εμπειρίες, βιώματα, γνώμη, επιθυμίες και πιστεύω μέσα σε κάθε μου έργο. Από κάτι περιέχουν όλα, ότι ταιριάζει στο καθένα. Και το περιβάλλον που διαδραματίζονται τα βιβλία μου, είναι επηρεασμένο από σκηνές που έχω ζήσει αν πρόκειται για έργα που βασίζονται σε πραγματικές ιστορίες, ή σκηνικά που μπορώ να φανταστώ ως εφικτή μελλοντική πραγματικότητα με πολύτιμη βοήθεια τις επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις που έχω ως σήμερα...

Ειδικά ο ερασιτέχνης ντετέκτιβ Πέτρος Λαγωνιάρης είναι ο έντυπος εαυτός μου. Κάνει, μιλά, ντύνεται, τρώει, δρα, κι εκφράζει τη γνώμη του, όπως θα έκανα εγώ αν ήμουν εκεί σε κάθε περίσταση που αντιμετωπίζει. Όποιος/α θέλει να με γνωρίσει σε βάθος, θα το κάνει διαβάζοντας και τις τρεις ως τώρα ιστορίες του. (Δυο είναι σε βιβλία ξεχωριστά, η πρώτη περιέχεται στην ανθολογία Θρύλοι του σύμπαντος Χ, στο έργο “Στην κόλαση της πόλης” που υπογράφω εγώ.

Με τα έργα μου επιδιώκω πέρα από απλή ανάγνωση για ενημέρωση και ψυχαγωγία μέσω δυναμικών ιστοριών που συνδυάζουν φαντασία με ρεαλισμό, να δώσω την δική μου οπτική για όσα συμβαίνουν, να εμπνεύσω ανοιχτόμυαλους ανθρώπους, να προτείνω κάποιες λύσεις για το μέλλον. Γιατί πιστεύω πως η σημερινή δημιουργική φαντασία μπορεί κάλλιστα να είναι αργά ή γρήγορα η αυριανή πραγματικότητα.

Ακόμη, φροντίζω να καταγράψω τα κυριότερα γεγονότα που χαρακτηρίζουν και σημαδεύουν την εποχή που έτυχε να είμαι ενεργός στον κόσμο των ζωντανών, όπως διαδραματίζονται γύρω μου. Από κάτι σχετικό, σε κάθε έργο μου.


Τι σας προκαλεί μεγαλύτερη πρόκληση στη διαδικασία γραφής και πώς ξεπερνάτε αυτές τις προκλήσεις;

Απάντηση:

Η αρχική πρόκληση που έχει κάθε δημιουργός. Από μια αρχική αμυδρή ιδέα που έχει στο νου του και μπορεί να την περιγράψει σε λίγες λέξεις ή γραμμές, να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο έργο πολλών σελίδων. Που έχει κάτι να πει, ότι δεν λένε άλλα του ίδιου δημιουργού και κείνα που έχουν ήδη γραφεί πριν από αυτόν από άλλους. Ένα αυτοτελές έργο με αρχή, μέση, δράση, πλοκή και τέτοιο τέλος που να λύνει τις απορίες που δημιούργησε και να ανακουφίζει. Να προκαλεί το ενδιαφέρον να ασχοληθεί κάποιος τρίτος μαζί του. Όλα αυτά μέσα στα όρια (πχ 18000 λέξεις μόνο), που θέτει ο εκδότης. Αφού φτάνει να εκδοθεί ένα τέτοιο έργο περνώντας από αξιολόγηση, σημαίνει πως ξεπέρασα τις προκλήσεις, με δικούς μου τρόπους και τεχνάσματα, μην περιμένετε λεπτομέρειες, βρείτε τα δικά σας!

Μιλήστε μας για το βιβλίο σας , για την υπόθεση του και τους χαρακτήρες και γιατί πιστεύετε ότι θα έπρεπε να το αγοράσει κάποιος;

Απάντηση:

Το βιβλίο αναφέρεται γλαφυρά στον κόσμο της νύχτας, των μπαρ με γυναίκες, τις ανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσονται σε τέτοιο περιβάλλον και τα μυστικά που μπορεί να κρύβει το ημίφως μέσα από τις θωρακισμένες πόρτες.

Ένας διεφθαρμένος που τον έκαναν υπουργό δημόσιας τάξης ρισκάρει τη θέση και το κύρος του για να βοηθήσει τον μικροαπατεώνα αδερφό του, να έχει γεμάτο πελάτες το μπαρ που έφτιαξε αφού εξελέγει βουλευτής ο πρώτος. Του διορίζει κιόλας ως προσωπικό προστάτη απροκάλυπτα τον αρχιμπάτσο της Αποξενούπολης και όλοι που κυκλοφορούνε τη νύχτα το γνωρίζουν.

Ένας θρύλος των αποδράσεων δραπετεύει από τη φυλακή για 10η φορά και φήμες λένε οτι έρχεται κατευθείαν εδώ για να πάρει πίσω την κόρη του, που ο αδερφός του υπουργού εντόπισε και την έφερε να δουλεύει ως πόρνη με το ζόρι στο μαγαζί του.

Το πασίγνωστο όνομα της, το νεαρό της ηλικίας της και η μελαχροινή ομορφιά της, κάνουν πολλούς άντρες να ζητούν μια συνεύρεση μαζί της. Αμέτρητο το πλήθος που κάνει ουρά για να πηδήξει τον κόρη ενός ανθρώπου που κανείς τους δεν θα ήθελε να συναντηθεί μαζί του στον δρόμο.

Όταν σε μικρό χρονικό διάστημα, ο υπουργός βρίσκεται νεκρός στο εξοχικό του σπίτι, αποκαλύψεις και μυστικά έρχονται στην επιφάνεια.

Θα καταφέρει ο ερασιτέχνης ντετέκτιβ να επιδείξει άλλη μια φορά την παροιμιώδη αποτελεσματικότητα του, σε μια υπόθεση που έμπλεξε άθελα του;

Ένα βιβλίο neo-noir αστυνομικής λογοτεχνίας που θα σας ταξιδέψει σε μια δυνατή ιστορία με έντονα συναισθήματα, σκληρές αλήθειες, κυνικό χιούμορ και μια πινελιά ρομαντικής χροιάς, στους βίαιους δρόμους της Αποξενούπολης.



Οι αναγνώστες που έχουν περάσει τη μέση ηλικία, μπορεί να θυμηθούν έναν παλαιό υπουργό δημόσιας τάξης, έναν περιβόητο δραπέτη και γνώριμες εικόνες από τις αναζητήσεις μας για κάποιες ώρες με νοικιασμένη αγκαλιά, περασμένων δεκαετιών. Έχουν απόλυτο δίκιο!

Οι υπόλοιποι πάντα θα βρείτε μια ενδιαφέρουσα αστυνομική περιπέτεια με τη δράση και το ξεχωριστό στυλ του Πέτρου Λαγωνιάρη. Που θέλει να τον τιμήσετε με το έμπρακτο ενδιαφέρον σας, για να έχει και συνέχεια...

Μιλήστε μας για την παρουσία σας στο φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού στην Αθήνα. Τι ώρα θα μιλήσετε και τι πρέπει να περιμένουν να ακούσουν οι φίλοι της λογοτεχνίας που θα παρευρεθούν;

Απάντηση:

Είναι προγραμματισμένο να μιλήσω περίπου στις 5.20 μμ.

Θα πω βασικά για τον Πέτρο Λαγωνιάρη, τον νέο λογοτεχνικό ήρωα - ερασιτέχνη ντετέκτιβ και τα χαρακτηριστικά που περιγράφουν τη ζωή του. Θα αναφερθώ περιληπτικά στις υποθέσεις των δυο βιβλίων του καινούριου Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΔΡΑΠΕΤΗ και του περυσινού ΣΦΑΙΡΕΣ ΑΠΌ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, που αυτός πρωταγωνιστεί ως τώρα.

Θάθελα μια φορά να υπάρχουνε δίπλα μου κάποιοι φίλοι ή γνωστοί, κάποιοι που με ξέρουν να ακούσουν στην παρουσίαση μερικά πράγματα από μένα. Αυτοί που όταν χρειάζονται, συνηθως δεν είναι εκεί, όσο και να τους το υπενθυμίζω. Και καταλήγω κάθε φορά μόνος εγώ, απέναντι στο πλήθος...

Αν θέλει να ξεφυλλίσει το βιβλίο μου και να διαβάσει κάποιος/α από το κοινό ότι του τραβήξει την προσοχή αστραπιαία σε μια τυχαία σελίδα, μπορεί να το κάνει. Αυτό πάντα το προτείνω σε κάθε εκδήλωση, ανταπόκριση είδα μόνο μια φορά παλαιότερα, από μια μικρούλα του δημοτικού, που μόλις άρχιζε να διαβάζει τα πρώτα της αναγνώσματα. Οι ενήλικες που ήταν μπροστά, δεν...

Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε;

Απάντηση:

Βρείτε τον χρόνο να κάτσετε κάπου αναπαυτικά και να ανοίξετε ένα βιβλίο. Όχι αποκλειστικά από τα δικά μου, που οστόσω συστήνω να τα γνωρίσετε. Θα είστε για λίγη ώρα μόνο εσείς και το βιβλίο σας. Μακριά από οθόνες, κόσμο, φωνές, δυσάρεστες ειδήσεις. Κάντε αυτό το δώρο στον εαυτό σας, έστω κι αν πιείτε έναν καφέ ή μια μπύρα λιγότερο. Σίγουρα κάτι παραπάνω θα σας αφήσει μια τέτοια κίνηση!

Δυο αράδες διαβάζει κανείς, χίλιες εικόνες σχηματίζονται.

Κατεψυγμένα ανθρώπινα μνημονικά ολοζώντανα, αρκεί να "μιλάμε" μαζί τους και να τα αφήνουμε να μας παρασέρνουν.

Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό.

Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος,

όπως ένα σώμα που δεν τρώει.

Βίκτωρ Ουγκώ

Κόντρα στην κούραση ή στη διάσπαση της προσοχής, μ' έναν καφέ παρέα, με ησυχία, με συχνά διαλείμματα, με γλυκιά προσδοκία για το τι γνώσεις κρύβονται στην επόμενη σελίδα ή στο επόμενο κεφάλαιο.

Εκεί αλλάζει ο νους. Επηρεάζεται, διαμορφώνεται, εξασκείται, διαπλάθεται, ελευθερώνεται.

Οι καλύτεροι φίλοι, τους ανοίγετε και τους κλείνετε, ή τους αφήνετε σε μια γωνιά, χωρίς να παρεξηγηθούν!

Και σας βοηθούν να πάτε το νου σας μερικά βήματα παρακάτω...

Καλή αντάμωση από κοντά στην εκδήλωση “Όψεις του Φανταστικού”.

Υπάρχει και το προσωπικό μου website

από όπου μπορούμε να είμαστε σε επαφή όπου κι αν βρίσκεστε, να βρείτε ότι χρειάζεστε να ξέρετε για μένα και τα ως τώρα έργα μου, να μαθαίνετε τα νεώτερα μου και να επικοινωνείτε μαζί μου για ότι θέλετε. Εξερευνήστε το, αξίζει...

Να φροντίζετε τον εαυτό σας, να ψάχνετε για στιγμές ευτυχίας, να είστε όλο και καλύτερα!

28 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Comments


bottom of page