top of page
Αναζήτηση

ΣΦΑΙΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Συνέντευξη ΝΤΙΝΟΣ ΤΑΝΙΤΗΣ

Έγινε ενημέρωση: 22 Δεκ 2023



Ερώτηση

Καλημέρα σας. Αγαπητή/τέ κύριε Τανίτη, θα είστε ένας από τους συγγραφείς που θα πάρουν μέρος στο Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού που θα διεξαχθεί στην Αθήνα και θα μιλήσετε για τα βιβλία σας. Για ποιο λόγο θα προτείνατε ότι πρέπει να έρθουν οι άνθρωποι να ακούσουν τη παρουσίαση σας;


Απάντηση

Στο φεστιβάλ του Δεκεμβρίου του 2023 θα παρουσιαστεί το νεώτερο βιβλίο μου “ΣΦΑΙΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΌΝ”. Ένα neo-noir βιβλίο αστυνομικής λογοτεχνίας που θα σας ταξιδέψει σε μια δυνατή ιστορία με έντονα συναισθήματα, σκληρές αλήθειες, κυνικό χιούμορ και μια πινελιά ρομαντικής χροιάς, στους βίαιους δρόμους της Αποξενούπολης. Εισάγει ένα νέο λογοτεχνικό ήρωα, τον Πέτρο Λαγωνιάρη με την εντυπωσιακή εμφάνιση που ξεχωρίζει στο πλήθος. Είναι ένας μοναχικός, παρατηρητικός περιηγητής, που τυχαίνει να απασχολείται ως ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ στη μεγάλη πόλη, την Αποξενούπολη. Αυτοπροσδιορίζεται ως ερασιτέχνης ντετέκτιβ, κάτι που του πάει περισσότερο. Τα δικά του προσωπικά προβλήματα είναι η διαχρονική μοναξιά και η έλλειψη χρημάτων.

Δεν έχει βρει το ταίρι που θα σταθεί δίπλα του στη ζωή, δεν κερδίζει τέτοια εισοδήματα που να του επιτρέπουν να ζει όπως θέλει χωρίς συμβιβασμούς, δεν τον αποδέχονται ούτε τον καλούν οι άλλοι άνθρωποι στις παρέες και τα πάρτι τους. Τον θυμούνται μόνο όταν κι όποτε τον χρειάζονται.

Τότε που του φορτώνουν να βρει λύση στα δικά τους προβλήματα, επειδή ξέρουν πως πάντα είναι αποτελεσματικός σε ότι κάνει. Δεν επηρεάζεται ο ίδιος προσωπικά από όσα συμβαίνουν γύρω του, οι μπελάδες τον βρίσκουν αναπάντεχα και κάθε φορά καταφέρνει να εντοπίσει και να ξετυλίξει την άκρη του νήματος που λένε.


Μπορεί να υπάρξει και συνέχεια. Μια σειρά βιβλίων με τον ίδιο πρωταγωνιστή, αν οι αναγνώστες τον αποδεχτούν και τον τιμήσουν παρακολουθώντας τις ιστορίες του...


Ερώτηση

Μιλήστε μας για το έργο σας. Το βιβλίο ή τα βιβλία σας που έχετε εκδώσει στις Συμπαντικές Διαδρομές και για πιθανές συμμετοχές σε ανθολογίες των εκδόσεων. Ποια είναι η θεματολογία σας και ποια η υπόθεση του βιβλίου ή των βιβλίων σας;


Απάντηση

Το συγγραφικό μου έργο που έχει εκδοθεί ως τώρα περιλαμβάνει 7 προσωπικά βιβλία και δυο συμμετοχές σε ανθολογίες. Μια για την πανδημία που περάσαμε με ένα βιωματικό διήγημα πως την βίωσα εγώ και μια συμμετοχή στους Θρύλους του Σύμπαντος Χ, όπου μάλιστα υπάρχει η πρώτη ιστορία με περισσότερο αίμα από την τωρινή, με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγωνιάρη “Στην Κόλαση της Πόλης”.

Το πρώτο μου βιβλίο ήταν ένα δυνατό κοινωνικό μυθιστόρημα, Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα και ιστορίες με επιλεγμένα άτομα από το σόι μου και τα δικά μου παιδικά χρόνια. Τα πιο απίστευτα γεγονότα, είναι αυτά που συνέβησαν πράγματι! Έτσι μόνο, όπως η πραγματικότητα της ζωής μπορεί να σκηνοθετήσει.

Τα επόμενα έργα του είναι φαντασίας. Έχω γράψει βιβλία διαφορετικά μεταξύ τους, από cyberpunk για την πόλη του μέλλοντος, ερωτική ιστορία vampire erotica, θρίλερ βιολογικού τρόμου εμπνευσμένο από την πανδημία που περάσαμε, ένα βιβλίο πολιτικής – κοινωνικής φαντασίας με ριζοσπαστικές προτάσεις πως θα ανακάμψουμε από τις συνέπειες της πανδημίας, ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας με θέμα τις προσπάθειες ενός πατέρα να προσφέρει στην 8χρονη κόρη του ένα μέλλον μετά από πυρηνική καταστροφή.

Ακόμη έχω έτοιμα από καιρό κι άλλα που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη, ένα στο ίδιο μοτίβο με το παραπάνω με θέμα τον έρωτα ενός νέου ζευγαριού εν μέσω πυρηνικού ολέθρου εξαιτίας ενός γενικευμένου πολέμου που τους χώρισε απότομα και τις περιπέτειες τους ως την επανένωση. Επίσης ως τριλογία για μένα μαζί με το πρώτο μου κοινωνικό μυθιστόρημα, είχα γράψει από τότε ένα βιβλίο με τις προσπάθειες μου για οικονομική αποκατάσταση κι ευημερία χωρίς να διαθέτω ισχυρά μέσα, παρακολουθώντας και τις προσπάθειες εκείνων που διέθεταν. Κι ένα ακόμη που αναφέρεται στις ερωτικές μου περιπέτειες στον δρόμο για να βρω το ταίρι μου, ένα πολύ τολμηρό βιβλίο που μιλά χωρίς να κρύβει λόγια για τον έρωτα και τις διαστροφές του.

Δυο προσωπικά βιβλία που δεν ξέρω ποιόν/ά μπορούν να ενδιαφέρουν.


Για την πλοκή αυτού του συγκεκριμένου βιβλίου “ΣΦΑΙΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΌΝ”:

Άγνωστος δράστης γαζώνει με ριπές τον τοίχο του σπιτιού του αστυνόμου και στέλνει έναν συστημένο φάκελο με σφαίρες στο γραφείο του. Τον στοιχειώνει το παρελθόν του και μια υπόθεση που παρέβλεψε να ερευνήσει πλήρως τότε...

Η μοιραία γυναίκα Μάιρα που ήταν κάποτε ο ανεκπλήρωτος νεανικός του ερωτικός πόθος εμφανίζεται από το πουθενά στη ζωή του, αφού δεν έδινε σημεία ζωής για πολλά χρόνια, γνωρίζοντας πως μπορεί να εντοπίσει τον πρόσφατα εξαφανισμένο άντρα της.

Μια τυπική μάνα τον εκλιπαρεί να της φέρει πίσω τον παρασυρμένο φοιτητή γιο της.

Θα καταφέρει ο ερασιτέχνης ντετέκτιβ να επιδείξει άλλη μια φορά την παροιμιώδη αποτελεσματικότητα του;


Ερώτηση

Κάντε παράθεση ένα απόσπασμα από το βιβλίο σας για να γνωρίσει καλύτερα ο κόσμος το στυλ γραφής σας.



Απάντηση

Γυρίζω στους δρόμους της πόλης λοιπόν και τραβάω φωτογραφίες. Ότι θέμα μου προσελκύσει το ενδιαφέρον, ή ότι μου παραγγείλουν όσοι δεν το κάνουν οι ίδιοι. Έχω αποκτήσει πλέον μια αρκετά ογκώδη συλλογή από κάθε είδους στιγμιότυπα. Τις ταξινομώ τις ώρες μοναξιάς και βαρεμάρας. Μια φωτογραφία σταματάει τον χρόνο. Ο χρόνος ο ίδιος δεν σταματάει, ούτε η ανθρώπινη ματαιοδοξία μέσα σε αυτόν.

Αυτό το ανεξάρτητος είναι εύρημα του αρχισυντάκτη μου, του Χρήστου Κασελάρη, για να μην με προσλάβει ως κανονικό υπάλληλο να με ασφαλίζει, μα να μου δίνει μόνο μια διαπραγματεύσιμη αμοιβή. Όποτε του φέρνω εντυπωσιακές φωτογραφίες από κάποιο επίκαιρο θέμα που απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη.

Και μόνο τότε είμαι καλός κι επιθυμητός στα μάτια του, με καλεί στο γραφείο του. Σε κάθε άλλη ώρα και στιγμή κάνει πως δεν με ξέρει, οτι δεν υπάρχω, ακόμη κι αν κουτουλήσουμε μεταξύ μας, έξω στον δρόμο.

Εγώ προτιμώ να αυτοπροσδιορίζομαι ως ερασιτέχνης ντετέκτιβ, κάτι που μου πάει περισσότερο. Βέβαια σε κάποιες λίγες από τις γυναίκες που με ελκύουν, όταν θέλω να συστήνομαι εντυπωσιακά, παραλείπω το ερασιτέχνης και προσθέτω ιδιωτικός.

Δεν μπορώ να περάσω απαρατήρητος μέσα στο πλήθος, επειδή όπου πάω ξεχωρίζω αισθητά. Με τα 188 εκατοστά του ύψους μου και τα 120 κιλά που έχω φορτώσει το μυώδες σώμα μου, διαφέρω από τους υπόλοιπους γύρω μου, εκτός αν βρεθώ σε σύναξη σφαιροβόλων ή πάουερ-λίφτερς. Είμαι πολύ μεγαλύτερος στα χρόνια από αυτούς, περνώ πλέον τη μέση ηλικία, μα η ζωή μου έχει φερθεί καλά ως εδώ. Έχω ακόμη στο κεφάλι μου όλα τα κατάμαυρα μαλλιά από τα νιάτα μου, που αρχίσανε πια κι ασπρίζουν λίγο στους κροτάφους. Χωρίς ίχνος καράφλας, χαλαρό σώμα και γουρουνοκοιλιά, όπως βλέπω κάποιους νεώτερους να καταντούνε πρόωρα.

Με διακρίνει καλό γούστο, τα ρούχα μου είναι πάντα κομψά και τονίζουν το σώμα μου. Με την περιποιημένη μισοασπρισμένη γενειάδα μου περιμετρικά του αντρίκιου προσώπου, περνώ για διανοούμενος αν βάλω το κουστούμι μου. Ή για αγρότης - βοσκός - ξυλοκόπος αν ντυθώ με παλιά ρούχα. Ή μοντέρνος παπάς αν βάλω ράσα!

Στα οικονομικά δεν μου στάθηκε γενναιόδωρη η ζωή, πάντα με το σταγονόμετρο μου έρχονταν το χρήμα. Γιαυτό βρέθηκα να κάνω αυτά που είπα παραπάνω...

Νοιώθω τα ανθρώπινα βλέμματα να καρφώνονται πάνω μου όπου πάω. Να με ερευνούν εξονυχιστικά από την κορυφή ως τα νύχια όλου του αναντρανιστού παραστήματος μου, όποτε περνώ μπροστά του. Είτε είμαι σε δρόμους του κέντρου με πλήθος βιαστικού κόσμου, είτε σε κείνους τους παράκεντρους που είναι έρημοι ή έχουν μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε γκέτο τριτοκοσμικών πληθυσμών με τα δικά τους καταστήματα, στέκια, σπίτια, συνήθειες, φαγητά, μυρωδιές, ήθη, χρώματα.

Είτε μπροστά από καφετέριες κοσμικών τεμπελχανάδων, είτε από σχολεία, είτε από απόμερα σημεία με ύποπτες φάτσες και συνωμοτικές κινήσεις, είτε σε μια πλατεία.

Δεν με πειράζουν, δε με καλούν μαζί τους, δε με πιέζουν για κάτι, απλά με κοιτούν.

Ολόκληρη η ζωή μου δεν είναι παρά ένα ταξίδι. Σε αναζήτηση της ωριμότητας και του σκοπού που υπάρχω. Ένα ταξίδι μακροχρόνιο, μέσα από πολλά μονοπάτια.

Κυκλοφορώ στους δρόμους από 8 χρονών και δεν με παραξενεύει ούτε με συγκινεί ιδιαίτερα τίποτα πια, από όσα συμβαίνουν γύρω μου. Ασχολούμαι μόνο με ότι με αφορά, δεν έχω πολλούς φίλους, ούτε έχω καταφέρει να βρω το ταίρι μου ακόμη.

Μόλις νυχτώνει βγαίνω και περιπατώ στην πόλη. Με προτίμηση τις περιοχές εκείνες που απλώνεται ο απόπατος, που μαζεύονται και συχνάζουν τις νύχτες τα δίποδα περιθωριακά στοιχεία, τα εξοστρακισμένα κατακάθια, τα απόβλητα της κοινωνίας που κυκλοφορεί την ημέρα.

Δρόμοι κεντρικοί τη μέρα κι απροσπέλαστοι από διαβάτες τη νύχτα. Πλατείες που σφίζουν κόσμο από ζωή, παιχνίδια μικρών παιδιών σε παιδικές χαρές, δρόμοι με εμπορικά μαγαζιά, άλλοι δρόμοι με αποθήκες και κίνηση. Τη μέρα αυτά, γιατί από όταν πέφτει το σούρουπο αρχίζουν να αραιώνουν οι παραπάνω και όσο προχωρά η νύχτα συγκεντρώνονται και πληθαίνουν οι νυχτερινοί θαμώνες. Που δεν θέλουν, ούτε επιδιώκουν να ξέρουν τους ημερήσιους. Το ίδιο κάνουν κι εκείνοι με τη σειρά τους, αφήνοντας τον αναγκαίο χώρο οι μεν στους δε, με την εναλλαγή του 24ώρου...

Αν προστεθούν κάποιοι παράλοι δρόμοι πάντα έρημοι αυτοί, με ερημωμένα ψηλά κτίρια εγκαταλελειμένα από καιρό, βαμμένους τοίχους με ακραία συνθήματα και αόριστα γκράφιτι που δεν λένε τίποτα σε κανέναν, καθώς και μερικά ονομαστά και κραταιά σε αλλοτινούς χρόνους βιομηχανικά συγκροτήματα, που ορθώνονται μισογκρεμισμένα, λεηλατημένα, αφημένα στο έλεος του χρόνου και θλιβερά στην όψη σήμερα, ολοκληρώνεται το σκληρό σκηνικό που αναζητώ τα θέματα μου.


Ερώτηση

Πότε ακριβώς θα μιλήσετε στο φεστιβάλ; Θα μιλήσει ή θα διαβάσει μαζί σας και κάποιος τρίτος;


Απάντηση

Είναι προγραμματισμένο να μιλήσω περίπου στις 5.15 μμ. Θάθελα μια φορά να υπάρχουνε κάποιοι φίλοι ή γνωστοί, κάποιοι που με ξέρουν, να τους δω στο ακροατήριο και να τους καλέσω να πούνε μερικά πράγματα για μένα. Αυτοί που όταν χρειάζονται, συνήθως δεν είναι εκεί, όσο και να τους το υπενθυμίζω. Και καταλήγω μόνος εγώ, απέναντι στο πλήθος...

Αν θέλει να ξεφυλλίσει το βιβλίο μου και να διαβάσει κάποιος/α από το κοινό ότι του τραβήξει την προσοχή αστραπιαία σε μια τυχαία σελίδα, μπορεί να το κάνει. Αυτό πάντα το προτείνω σε κάθε εκδήλωση, ανταπόκριση είδα μόνο μια φορά παλαιότερα, από μια μικρούλα του δημοτικού, που μόλις άρχιζε να διαβάζει τα πρώτα της αναγνώσματα. Οι ενήλικες που ήταν μπροστά, δεν...


Ερώτηση

Πιστεύεται ότι το Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Όψεις του Φανταστικού είναι μια πολύτιμη προσθήκη στα λογοτεχνικά δρώμενα στην Ελλάδα;


Απάντηση

Είναι πλέον ένας θεσμός που οργώνεται κάθε χρόνο στην Ελλάδα και την Κύπρο, πηγαίνει σε πολλές πόλεις και ακολουθείται από κάμποσο κόσμο. Ξεκίνησε σαν σκέψη και ιδιωτική πρωτοβουλία από ένα άτομο κι έγινε η γιορτή της λογοτεχνίας του φανταστικού που δεν υπήρχε πριν.

Ελπίζω τέτοιες πρακτικές να υιοθετηθούν και να αγκαλιαστούν από την πολιτεία. Ειδικότερα από τα τμήματα πολιτισμού των δήμων στις πόλεις που γίνεται, να προβάλλεται και να προσελκύσει ντόπιους αναγνώστες/βιβλιόφιλους που λείπουν από την οργάνωση. Συγγραφείς υπάρχουνε ήδη αρκετοί κι όλο κι αυξάνονται.


Ερώτηση

Πως θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας σαν συγγραφέα; Γιατί ξεκινήσατε να γράφετε, ήταν μια έμφυτη επιθυμία; Κουβαλάτε μαζί σας μπλοκάκι για να γράφετε καινούργιες ιδέες;


Απάντηση

Με τα έργα μου επιδιώκω πέρα από απλή ανάγνωση για ενημέρωση και ψυχαγωγία μέσω δυναμικών ιστοριών που συνδυάζουν φαντασία με ρεαλισμό, να δώσω την δική μου οπτική για όσα συμβαίνουν, να εμπνεύσω ανοιχτόμυαλους ανθρώπους, να προτείνω κάποιες λύσεις για το μέλλον. Γιατί πιστεύω πως η σημερινή δημιουργική φαντασία μπορεί κάλλιστα να είναι αργά ή γρήγορα η αυριανή πραγματικότητα.

Ακόμη, φροντίζω να καταγράψω τα κυριότερα γεγονότα που χαρακτηρίζουν και σημαδεύουν την εποχή που έτυχε να είμαι ενεργός στον κόσμο των ζωντανών, όπως διαδραματίζονται γύρω μου. Από κάτι σχετικό, σε κάθε έργο μου.

Από μικρό παιδί μπορούσα να εκφραστώ γραπτά με άνεση. Δεν αναγνωρίζονταν απο την αρχή αυτό από τους δασκάλους, μόνο στο λύκειο έφτασαν οι εκθέσεις μου να γίνονται υπόδειγμα για όλη την τάξη κι όχι μόνο, από διορατικές νεαρές φιλόλογους που τότε πρωτοδιορίστηκαν.

Για μια μεγάλη χρονική περίοδο από το 2007 ως το 2018 υπήρξα και blogger, γράφοντας και σχολιάζοντας θέματα της επικαιρότητας. Ήμουν δημοφιλής σε κάμποσο κοινό, που με διάβαζε δωρεάν. Μετά την περίοδο αυτή επικεντρώθηκα σοβαρά στην συγγραφή των δικών μου βιβλίων. Έμπνευση αντλώ από παντού, μου έρχονται ιδέες σε μακρινές μοναχικές βόλτες στην πόλη ή σε ανοιχτό ορίζοντα, στη διάρκεια βαριάς άσκησης power building, ενώ παρακολουθώ μια εκδήλωση ή μια συναυλία, όταν βλέπω μια ταινία, από κάτι που θα δω, θα ακούσω στον δρόμο ή θα διαβάσω γραμμένο σε κάποιον τοίχο, ένα έξυπνο σχόλιο που είναι γραμμένο στο facebook, ενώ κοιμάμαι και ξυπνώ, μα όχι όμως ενώ σκέφτομαι επί τούτου. Κάποια από τα παραπάνω θα γίνουν κεφάλαια, παράγραφοι, φράσεις, αναφορές σε επόμενα έργα μου ή τα έχετε ήδη διαβάσει στα τωρινά! Έχω μαζί μου ένα καλό στυλό για να σημειώνω σε χαρτάκια που βρίσκω κείνη τη στιγμή χάμω. Στον υπολογιστή μου υπάρχει ένα σημαντικό αρχείο έμπνευσης με αυτά, που ανατρέχω όποτε θέλω να αναφερθώ σε τέτοια.

Ερώτηση

Ποιο μέρος του κόσμου θα θέλατε να επισκεφτείτε αλλά δεν μπορέσατε ακόμα;


Απάντηση

Δεν έχω βγει από την Ελλάδα ως τώρα, μόνο εντός συνόρων έχω ταξιδέψει. Λόγω έλλειψης χρόνου, χρημάτων, καλής παρέας. Άλλων προτεραιοτήτων. Όταν το κάνω δεν θα προγραμματίσω τίποτα, το απρόοπτο είναι πιο δελεαστικό σε τέτοια. Ιδανικά θέλω να είμαι στην δική μου καμπίνα, σε ένα πλοίο που ταξιδεύει συνέχεια και σταματά σε πολλά λιμάνια, να βγαίνω έξω και να περιπλανιέμαι όπου με βγάλει ο δρόμος για πολλές ώρες...


Ερώτηση

Αγαπημένος σας συγγραφέας ή συγγραφείς;


Απάντηση

Δεν θα έλεγα πως υπάρχει κάποιος που μου αρέσει ιδιαίτερα. Έχω διαβάσει πολλά βιβλία κι έχω δει ακόμη περισσότερες ταινίες βασισμένες σε βιβλία που πέρασαν στη μεγάλη ή την μικρή οθόνη. Μην θεωρούνται ως σοφοί ή πρότυπα, την προσωπική τους οπτική και γνώμη γράφουν στα έργα τους, ή αναφέρονται εκτενώς σε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός που τους άγγιξε ιδιαίτερα.

Αυτούς, όχι εμένα. Αλλιώς είναι η δική μου ζωή, διαφορετική από τη ζωή που έζησαν πολλοί τέτοιοι, που κάποιοι έγιναν γνωστοί μετά θάνατον. Εγώ ελπίζω να αναγνωριστώ ευρέως όσο ζω ακόμη!

Πέρα από λογοτεχνία, έχω περάσει χιλιάδες ώρες διαβάζοντας τα πάντα από 8 χρονών που μπορούσα να το κάνω άνετα. Από τον μικρό ήρωα και τον μικρό σερίφη, τη μάσκα, τα εβομαδιαία μίκυ μάους και τα μπλέκ, ζαγκόρ, όμπραξ, μάχη, κράνος, πόλεμος, που κυκλοφορούσαν. Κόμιξ φαντασίας ή εκείνα τα πονηρά για μεγάλους. Τα τολμηρά ερωτικά περιοδικά της εποχής της νιότης μου, όλες τις εφημερίδες από το 1980 μέχρι το 2012 που κλείσανε (οι σημερινές απλά δεν συγκρίνονται), ξεφύλλιζα όλα τα περιοδικά ακόμη και τα γυναικεία, βιβλία επιστημονικά, τεχνικά, εφαρμοσμένης ψυχολογίας, αυτοβελτίωσης κι ότι άλλο ξεχνώ τώρα.


Ερώτηση

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας και σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο φεστιβάλ και τη μεγαλύτερη δυνατόν προσέλευση κόσμου.

Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε;


Απάντηση

Βρείτε τον χρόνο να κάτσετε κάπου αναπαυτικά και να ανοίξετε ένα βιβλίο. Όχι αποκλειστικά από τα δικά μου, που οστόσω συστήνω να τα γνωρίσετε. Θα είστε για λίγη ώρα μόνο εσείς και το βιβλίο σας. Μακριά από οθόνες, κόσμο, φωνές, δυσάρεστες ειδήσεις. Κάντε αυτό το δώρο στον εαυτό σας, έστω κι αν πιείτε έναν καφέ ή μια μπύρα λιγότερο. Σίγουρα κάτι παραπάνω θα σας αφήσει μια τέτοια κίνηση!

Δυο αράδες διαβάζει κανείς, χίλιες εικόνες σχηματίζονται.

Κατεψυγμένα ανθρώπινα μνημονικά ολοζώντανα, αρκεί να "μιλάμε" μαζί τους και να τα αφήνουμε να μας παρασέρνουν.

Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό.

Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος,

όπως ένα σώμα που δεν τρώει.

Βίκτωρ Ουγκώ

Κόντρα στην κούραση ή στη διάσπαση της προσοχής, μ' έναν καφέ παρέα, με ησυχία, με συχνά διαλείμματα, με γλυκιά προσδοκία για το τι γνώσεις κρύβονται στην επόμενη σελίδα ή στο επόμενο κεφάλαιο.

Εκεί αλλάζει ο νους. Επηρεάζεται, διαμορφώνεται, εξασκείται, διαπλάθεται, ελευθερώνεται.

Οι καλύτεροι φίλοι, τους ανοίγετε και τους κλείνετε, ή τους αφήνετε σε μια γωνιά, χωρίς να παρεξηγηθούν!

Και σας βοηθούν να πάτε το νου σας μερικά βήματα παρακάτω...

Καλή αντάμωση από κοντά στην εκδήλωση “Όψεις του Φανταστικού”.

Υπάρχει και το προσωπικό μου website

από όπου μπορούμε να είμαστε σε επαφή όπου κι αν βρίσκεστε, να βρείτε ότι χρειάζεστε να ξέρετε για μένα και τα ως τώρα έργα μου, να μαθαίνετε τα νεώτερα μου και να επικοινωνείτε μαζί μου για ότι θέλετε. Εξερευνήστε το, αξίζει...

Να φροντίζετε τον εαυτό σας, να ψάχνετε για στιγμές ευτυχίας, να είστε όλο και καλύτερα!

45 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page